Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Una campanya mediàtica va acusar Moritz de “perseguir” Damm per no etiquetar en català

El Debat - F. Pi 11-Feb-2008

Una campanya mediàtica va acusar Moritz de “perseguir” Damm per no etiquetar en català
F. Pi
Un prejudici —la idea que el castellà està perseguit a Catalunya— va estar a punt de transformar-se en una gran bola mediàtica amb l’objectiu d’enfonsar, a finals de l’any passat, una petita cervesera familiar que etiqueta en català i que té un públic majoritàriament barceloní, tot i que s'ha expantit amb relativa modèstia a diversos llocs de l'Estat.

I és que diversos mitjans de comunicació madrilenys –Época i Radio Intereconomía– van emprendre-la contra aquesta marca, per haver donat un presumpte recolzament a una iniciativa de Plataforma per la Llengua, que havia encetat una campanya (enganxines) contra diverses empreses –entre elles Damm– que no rotulen en català. Moritz empra les dues llengues i en el web usa el català i el castellà, com la majoria de les empreses amb seu social a Catalunya.

L'únic testimoni d'aquest suposat recolzament de Moritz a l'acció de la plataforma van ser unes declaracions no comprovades del responsable de Plataforma per la Llengua, Martí Gasull, que van ser recollides a la revista Época i van causar que es desencadenés una campanya de desprestigi contra Moritz, a la qual es va acusar de “finançar” aquesta organització, únicament per haver posat un anunci en una revista editada per aquest col·lectiu. En l’article “Así financia Montilla la extorsión a multinacionales” (Época, octubre de 2007) es va afirmar que Moritz havia fet “caure en desgràcia” Damm, tot i que aquesta empresa és líder en el sector.

La cervesera familiar va negar en un comunicat que financés ningú, ni que participés en campanyes de descrèdit de companyies que no etiqueten en català, ni que hagués volgut “fer caure en desgràcia” Damm per rotular les seves cerveses en castellà. Moritz es va limitar a afirmar la seva llibertat per donar suport "a la normalització de l'ús del català i al recolzament de la cultura catalana”. I va indicar que “conforme a la filosofia de l'empresa va decidir feia temps, i de manera totalment independent, etiquetar tots els seus productes en català, per afegir que “competeix segons les lleis del mercat i que en cap cas ha impulsat o ha participat en iniciatives encaminades a perjudicar altres empreses”.
El Debat - F. Pi

Origen


http://www.eldebat.cat/cat/viewer.php?ID...

Més sobre Anticatalanistes, anticatalans (antivalencians, antimallorquins...) (583)