Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

El videojoc català Invizimals arriba a les botigues

Vilaweb 16-Nov-2009

DILLUNS, 16/11/2009 - 06:00h
El videojoc català Invizimals arriba a les botigues
Causà sensació a la principal fira del sector i s'espera, doncs, que tingui un gran èxit

Invizimals), (vídeo), el videojoc per a la PSP) ja es pot comprar. Fet per l'empresa catalana Novarama), causà sensació) a la fira E3) de Los Angeles. És una barreja de ficció i de realitat que fou molt ben acollida a la principal fira de videojocs del món, que li acordà els premis IGN d'innovació i d'excel·lència tecnològica. Per això s'espera ara que tingui un gran èxit. Un equip internacional dirigit des de Barcelona hi ha dedicat més de dos anys de feina.

Una PSP, equipada amb una càmera de vídeo, és l'únic mitjà per a trobar i caçar aquests monstres que l'ull humà no pot veure. Quan s'enfoca la càmera es veu la realitat tal com és, però, amb sort, també es pot trobar algun dels petits monstres que són els protagonistes del joc. El videojoc passa, doncs, en un espai real i la consola és, tan sols, la porta al món imaginari.

Daniel Sánchez-Crespo, cap del projecte, ho explica: 'A Invizimals els jugadors assumeixen el paper de caçador de criatures invisibles, que han existit des que el món és mon.' Figura que el joc converteix la consola en la primera eina capaç de copsar-los. Però d'aquests éssers, n'hi ha de moltes menes. El joc, que tot i que s'ha fet a Barcelona no és en català, 'és com un safari i cada espècie es captura d'una manera diferent'.

Quan s'han col·leccionat prou monstres, el jugador pot competir fent-los batallar amb els dels altres jugadors que tinguin una altra PSP i el mateix joc. Les lluites entre els monstres es fan en espais reals, damunt una taula, a terra, on sigui que s'enfoquin les càmeres. I els jugadors poden interactuar de moltes maneres: hi ha monstres que se senten atrets pel so d'un xiulet o que són més fàcils d'atrapar fent-los pessigolles. A més, en plena batalla, un jugador pot aixecar un tornado bufant o originar un terratrèmol movent la consola.

La barreja entre realitat i ficció que ofereixen invents com aquest, s'anomena 'realitat augmentada', i cada vegada s'hi experimenta més. Però Invizimals s'allunya dels videojocs convencionals i va més enllà de les possibilitats interactives dels jocs de la videoconsola Wii. És un joc que fomenta la relació amb els altres jugadors i amb l'entorn; que no aïlla, ans amplia les possibilitats de l'entorn.
Vilaweb

Origen


http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idc...

Més sobre Absència del català (504)