Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

La Plataforma per la Llengua ha rebut més de 3.000 llaunes de Coca-Cola

Vilaweb 14-Gen-2014

Dimarts 14.01.2014 20:37

La Plataforma per la Llengua ha rebut més de 3.000 llaunes de Coca-Cola

La iniciativa insta les grans empreses a etiquetar en llengua catalana

Xarxes socials
Envia l'article
Imprimeix l'article
Converteix a PDF

La Plataforma per la Llengua ja suma més de 3.000 llaunes de Coca-Cola per reclamar l'etiquetatge en català. La campanya #repteCocacola es va engegar el 13 de desembre passat per commemorar els vint anys de la Plataforma. La iniciativa pretén recollir 20.000 llaunes de Coca-Cola per poder construir un mosaic enmig de la plaça Catalunya a Barcelona amb el lema 'Etiqueteu en català!' i amb l'objectiu de fer pressió a les grans empreses per normalitzar l'etiquetatge en català, començant per la multinacional Coca-cola, que encara no etiqueta en llengua catalana.

En breu la Plataforma activarà una xarxa de punts recollida de llaunes a tot el territori i s'establiran acords amb establiments i entitats perquè col·laborin en la campanya de recollida de llaunes. També es posarà en marxa una web específica sobre la iniciativa.

El 12 de desembre del 1993 l'entitat va fer el seu primer gran acte públic amb un acte similar, tot i que aleshores eren 15.000 llaunes, el que es va considerar l'acte fundacional de l'entitat. Hi havia una petició explícita: aconseguir que la gran multinacional Coca-Cola, una de les marques més grans del món, etiquetés en llengua catalana i servís com a exemple per a d'altres empreses.

Vint anys després es vol repetir la mateixa acció, insistint en la mateixa demanda, ja que l'objectiu encara no s'ha aconseguit, és a dir, Coca-cola continua sense etiquetar en català. La Plataforma critica que la multinacional incompleix la llei catalana d'etiquetatge i també recorda que en un estudi fet en supermercats i hipermercats de Catalunya el 2012 es calculava que un 94% dels productes no s'etiquetaven en català d'acord amb la llei.

Així mateix, l'entitat recorda que arreu d'Europa, Coca-cola etiqueta sempre en la llengua de les comunitats lingüístiques de dimensions semblants a la catalana i acompleix els drets del consumidor, però en el cas català 'fa una excepció única i sense precedents'. Per aquest motiu, es vol repetir la mateixa acció i incrementar-ne el volum i repercussió: aquest any seran 20.000 les llaunes que es reuneixin el 31 de maig en un mosaic a la plaça Catalunya.
Vilaweb

Origen


http://www.vilaweb.cat/noticia/4167063/2...

Més sobre Etiquetatge (111)