Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Una web recull les orientacions i propostes dels serveis de correcció del IEC

Vilaweb 8-Jul-2014

Dimarts 08.07.2014 18:00

Una web recull les orientacions i propostes dels serveis de correcció del IEC

'Critèria' resol qüestions tipogràfiques i dubtes lingüístics que es plantegen en l’edició de les obres que publica l'Institut

Xarxes socials
Envia l'article
Imprimeix l'article
Converteix a PDF

Men?ame

El Servei de Correcció Lingüística i la Unitat de Correcció del Servei Editorial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) han activat Critèria, un espai web que conté les orientacions i propostes dels serveis de correcció de l'institut des del 1992. S'hi inclouen aspectes tipogràfics i dubtes lingüístics vinculats sobretot amb l’ortografia i l’onomàstica i que no depenen estrictament de la normativa lingüística, sinó que són fruit de l’experiència professional, com l'ús de majúscules i minúscules, la traducció de noms propis en més llengües i les referències bibliogràfiques.

La web també presenta les eines en línia de l’Institut per a corregir i traduir textos amb vista a l’edició de les obres que publica, a més de l’accés a una intranet adreçada als col·laboradors del IEC.

L'objectiu de Critèria és ajudar a homogeneïtzar i millorar els textos formals que es redacten i s'editen.
Vilaweb

Origen


http://www.vilaweb.cat/noticia/4202508/2...

Més sobre Institut d'Estudis Catalans (176)