c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
Per què Lo Rat Penat no torna els diners que li han donat?
14-Mar-2013
Per què Lo Rat Penat no torna els diners que li han donat?
DES DE LA TRONA
14/03/13 05:00 - Sal·lus Herrero i Gomar -
Segurament, —a la majoria de la societat valenciana, balear i catalana— li haurà passat completament desapercebuda la notícia que hauria d'haver anat a primera plana de tots els diaris. El 9 de març, —deu dies abans de les falles de València—, (quan s'infama el cor de 'tots' los valencians per la pàtria i per la nostra llengua sencera) a una columneta petitíssima es deia: “Compromís censura l'ajuda a Lo Rat Penat”.
I s'explicava, més avall, que la regidora de Compromís, Consol Castillo, a l'ajuntament de València, denunciava, que, des que Rita Barberà és alcaldessa (1991) Lo Rat Penat ha rebut subvencions per valor total de 1.683.949 euros, segons xifres oficials quasi dos milions d'euros, quan es tracta d'una institució que està en contra de les sentències judicials a favor de la unitat de la llengua i defensa que el valencià, el català i el balear són tres llengües distintes en contra dels criteris unànimes de tots els departaments universitaris de romanística del món.
Lo Rat Penat, després de la Guerra in-Civil fou copada pels jerifalts franquistes, posem per cas, Josep/José Calatayud Bayà, etc. que feren una aliança entre el nacionalcatolicisme i un valencianisme submís a la dictadura. José Calatayud li feia poesies de joies i diamants a la Carme Polo de Franco, on no hi havia un bri d'ironia... sinó d'exaltació del règim com si fos celestial. Però, a partir de finals dels cinquanta i principis dels anys seixanta, com conta Faust Ripoll al seu llibre “Valencianistes a la postguerra”, Lo Rat Penat començà a ser una institució prou solvent, amb cursos d'ensenyament del valencià, defensora del català i de la unitat de la llengua Bacava (Balear, català, valencià), amb els cursos del professor Carles Salvador, Josep Giner i d'altres.
No obstant, durant la “transició”, els manamasos de Lo Rat Penat més reaccionaris, amb ajuda dels poders franquistes de la Diputació i dels Governador Civil franquista posat per la UDC, coparen aquesta institució per impedir que el valencianisme polític, social i cultural poguera exigir les reivindicacions democràtiques i de reconeixement de la llengua pròpia i del plurilingüisme del País Valencià a l'Estat espanyol junt a les Illes Balears, Catalunya, Galícia i Euskal Herria.
Fou una jugada 'mestra' molt perversa, pròpia de règims dictatorials, on amb la complicitat dels manamasos de l'àntic règim, els del “Frente de Juventudes” amb trampes, falsificacions i tupinades caciquils antidemocràtiques expulsaren els valencians demòcrates, impediren que es triara a Joan Senent, pare, amb prohibicions governamentals des de dalt i amb l'ajut de la policia que desallotjà l'assemblea a principis dels anys setanta, i després, feren fora, a tots aquells que foren partidaris de la unitat de la llengua, catalana, balear i valenciana i iniciaren una cacera de bruixes histèrica a lo MacCarthy i un procés inquisitorial anticatalanista des de la majoria dels mitjans de comunicació i institucionals 'valencians, que ha durat fins ara mateix.
Amb trampes, tripijocs, mentides, falsejaments de la realitat, com solen fer les forces reaccionàries a tot arreu del món. Amb les mateixes trames mafioses i gasterils.
Per tant, des de la transició, Lo Rat Penat, del carrer Trinquet de Cavallers, és una institució que des d'aleshores es va fer secessionista, furiosament antivalenciana i anticatalanista, que va foragitar de la seua seu a l'emminent filòleg, el professor Don Manuel Sanchis Guarner, a Joan Senent, fill i a tots els valencians i 'catalans' del País Valencià que defensaven la llengua valenciana, la unitat de la llengua catalana i demanaven a les autoritats el màxim desplegament possible per incrementar l'ús socials del valencià-català a l'ensenyament i a tots els àmbits. Amb els mateixos drets que l'espanyol i no menys. Inclús que es prioritzara més que el castellà perquè calia compensar i superar el temps de les dictadures i de l'opressió anterior, quan intentaven genocidiar-nos lingüísticament i cultural.
Lo Rat Penat esdevingué una institució per bloquejar la promoció i la defensa de la nostra llengua pròpia, per embolicar i dividir els valencians. I enfrontar-los violentament amb baralles lingüístiques i simbòliques per ajudar a desaparèixer del mapa les reivindicacions socials, lingüístiques, culturals, polítiques i 'nacionals' del país dels valencians. Com ha explicat Francesc Pérez Moragón, fou una estratègia de manual, des de Madrid i aplicada a València amb els quintacolumnistes per fotre el redreçament del País Valencià i la possibilitat de federar-se o confederar-se amb les Illes i Catalunya. I els ha eixit bé fins ara, “de moment”.
Imaginen vostés que es subvencionara a un grup anticientífic, que, posem per cas, negara que la Terra és redona. I només per afirmar que la Terra és plana, en contra de totes les evidències, i amenaçar, violentament, els científics que afirmen la circularitat del planeta Terra, li donaren dos o tres milions d'euros, per fer congressos, conferències, revistes, etc. per intoxicar l'opinió pública, per comprar la premsa, per pagar a mafiosos que amenacen, virulentament, els valencians i/o catalans que viuen al País Valencià —i que d'acord amb les lleis i les sentències judicials, afirmen—, defensen la unitat de la llengua catalana i demanen que el seu país i la seua llengua i cultural puguen ser normals i tenir els mateixos drets que la llengua i cultura espanyola.
En una situació de desnonaments, de reducció dels pressupostos en educació, en sanitat, de ciri econòmica i social, com poden justificar els poders del govern del PP que se li donen quasi dos milions d'euros a Lo Rat Penat? Quants milions li hauran donat als de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, del carrer Avellanes, que és una altra institució secessionista subvencionada pel govern del PP?. Per què no hi ha alguna denúncia des de Compromís, d'EUPV o PSPS, perquè els directius d'aquestes entitats antivalencianes, secessionistes, anticatalanistes i impresentables en termes acadèmics i democràtics, tornen els diners que se'ls ha atorgar des dels governs del PP i abans del PSOE-PSPV? Si no els tornen els directius d'aquestes institucions secessionistes i antiacadèmiques, perquè no se'ls demana que els tornen els polítics del PSOE-PP que els han donat tants diners?
Darrera actualització ( Dijous, 14 de març del 2013 05:00 )
Sal·lus Herrero i Gomar
Origen
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/627746-per-que-lo-rat-penat-no-torna-els-diners-que-li-han-donat.html
Més sobre Política Lingüística Ajuntaments Països Catalans (759)
- La pàgina web oficial de turisme de Santa Pola ignora el valencià (notícia, 12/08/2014)
- Compromís critica que la guia del Castell de Dénia no estiga en valencià (notícia, 25/07/2014)
- La bombolla dels premis ha esclatat (Joan Carles Girbés ) (testimoni, 25/06/2014)

Sindicació RSS