Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Les diferències entre el Baròmetre i l'EGM

8-Mai-2009

Editorial

8/5/2009
ImprimeixEnvia a un amic

Les diferències entre el Baròmetre i l'EGM

Sense desprestigiar l’Associació d’Investigació de Mitjans de Comunicació que publica l’Estudi General de Mitjans (EGM) cada quatre mesos, intentarem donar una explicació pel que fa a la diferència de dades entre l'EGM i el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura de Fundacc. A tall d’exemple, les diferències en les audiències radiofòniques del nostre país són notables. L’EGM realitza les entrevistes a lectors, oients, teleespectadors o consumidors culturals durant les vuit setmanes que dura el procés. El Baròmetre, en canvi, té 32 entrevistadors que visiten totes les comarques del territori català cada dia de la setmana. Aquestes entrevistes arreu del país són la clau del mètode.

L’EGM és d'àmbit estatal i es fa a nivell poblacional de Catalunya; per tant, sobrevalora l’àrea metropolitana de Barcelona amb tres quartes parts de les entrevistes. No es reflecteixen, així, Barcelona ciutat, la corona metropolitana ni les comarques. Tot i que després s’intenta corregir aquest resultat estadísticament, no és suficient per reflectir el consum de mitjans de comunicació d’Horta de Sant Joan, la Vall d’en Bas o Castelló de Farfanya, posem per cas.

Mentre l’EGM dóna uns resultats telescòpics, els del Baròmetre són microscòpics perquè ens permeten arribar a tot arreu del territori català. Aquests resultats també poden ajudar a reactivar el sector de la premsa gratuïta o la premsa local econòmicament, o si més no alleugerir l’actual situació de crisi amb el mercat publicitari a la rereguarda.
Editorial Comunicació21

Origen


http://www.comunicacio21.com/

Més sobre Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (70)