c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
El Suprem reconeix Filologia Catalana per a les oposicions a la Generalitat Valenciana
Vilaweb 2-Dec-2008
DIMARTS, 02/12/2008 - 12:56h
El Suprem reconeix Filologia Catalana per a les oposicions a la Generalitat Valenciana
La sentència se suma a la vintena del TSJ valencià, el Constitucional i el Suprem espanyols que equiparen el valencià amb el català
El Tribunal Suprem espanyol ha fallat que els opositors a mestre i professor al País Valencià titulats en Filologia Catalana ja acrediten coneixements de valencià, contràriament a les ordres de la Conselleria d'Educació. Ha donat la raó a STEPV, que va interposar un recurs contra les ordres de la conselleria, que no ho contemplaven. Ja en són una vintena les sentències del TSJ valencià, el Constitucional i el Suprem que equiparen el valencià i el català.
Malgrat la quantitat de pronunciaments judidcials, l'administració valenciana s’ha negat reiteradament a reconèixer Filologia Catalana com a titulació vàlida per a acreditar coneixements de valencià.
Però STEPV diu que aquesta sentència 'és molt important i significativa, perquè no admet recurs i obliga la conselleria a reconèixer aquesta titulació en futures convocatòries d'oposicions.' Si no ho fa, STEPV estudiarà d'interposar un recurs contra el conseller per prevaricació.
Vilaweb
Origen
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idc...
Més sobre Sobre el trossejament de la llengua catalana (729)
- Toni Cantó visita l’AVL després de dir que català i valencià són llengües diferents (notícia, 03/12/2014)
- El consell impulsa la 'llei de senyes d'identitat' malgrat les crítiques (notícia, 14/11/2014)
- El govern valencià critica la RAE per mantenir que la llengua pròpia és una «varietat del català» (notícia, 17/10/2014)

Sindicació RSS