Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Tarragona serà la Capital de la Cultura Catalana 2012

Cultura21 12-Abr-2010

12/04/2010 - 13:21h
Tarragona serà la Capital de la Cultura Catalana 2012

La ciutat de Tarragona ha estat elegida Capital de la Cultura Catalana 2012, segons ha informat aquest dilluns Xavier Tudela, president de l’organització Capital de la Cultura Catalana, qui ha declarat que “Tarragona aposta clarament per la cultura com a element cohesionador social, com a instrument de desenvolupament econòmic i com a eina de projecció nacional i internacional”. Per la seva part, el delegat del Govern al Camp de Tarragona, Xavier Sabaté, ha valorat positivament l’elecció “perquè confirma el lideratge i la potència cultural de Tarragona i perquè serà una oportunitat única per mostrar a tot Catalunya el dinamisme i l’empenta que en el terreny cultural ha demostrat la ciutat en els últims temps, gràcies a la tasca incansable que realitzen els artistes, les entitats, els programadors, i l’ajuntament”.

Per a Xavier Sabaté, la cita de 2012 “serà una gran oportunitat per mostrar al país que les coses han canviat i que s’estan resolent dèficits històrics que Tarragona arrossegava en matèria d’equipaments i programació, amb el lideratge de l’Aajuntament i el suport decidit del Govern de la Generalitat”.

El delegat del Govern també s’ha mostrat convençut que quan Tarragona exerceixi de Capital de la Cultura Catalana “ja podrà exhibir una part important de l’obra de Govern que hem estat planificant en els darrers anys, des del Pla de Competitivitat de la Tàrraco Romana, a les inversions en el patrimoni romà, la construcció de noves biblioteques, la finalització de les obres del Teatre Tarragona, la remodelació de l’actual MNAT, la posada en marxa del Centre d’Art de Tarragona i el Centre de Classificació de Materials Arqueològics de Catalunya a la Tabacalera, etc”.

Tarragona 2012 serà la novena Capital de la Cultura Catalana, segons que ha decidit un jurat constituït per Anna Maria Geli, rectora de la Universitat de Girona; Antoni Giró, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya; Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra, i Francisco Toledo, rector de la Universitat Jaume I de Castelló.

Enllaços relacionats:
Organització Capital de la Cultura Catalana
Imprimeix
Cultura21

Origen


http://www.cultura21.cat/textecomplet.as...

Més sobre Capital de la Cultura Catalana (73)