Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Centenars d'assistents reivindiquen un any més la cultura occitano-catalana al Port de Salau

Vilaweb 2-Ago-2010

Dilluns 02.08.2010 06:00

Centenars d'assistents reivindiquen un any més la cultura occitano-catalana al Port de Salau

Aquest és el vint-i-tresè aplec que s'hi fa

Com cada primer diumenge d'agost des del 1987, centenars de caminaires es van aplegar ahir al Port de Salau, a 2.015 metres d'altitud, entre Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà) i Seix (Coserans). És una excursió d'amistat i de reivindicació nacional dels pobles occità i català, organitzada pel Centre d'Agermanament Occitano-Català / Comitat d'Afrairament Occitanò-catalan (CAOC). Els participants hi van pujar des de cada vessant: des de l'Arieja, al nord, i des del Pallars Sobirà, al sud.

A dalt del port, seguint la tradició, els participants de l'aplec van intercanviar productes de banda i banda, entre actuacions de dansa i de música. L'any passat s'hi van reunir vuit-cents participants.

Per als qui pugen des d'Esterri d'Àneu la ruta és més fàcil, car solament han de travessar una pista forestal, a uns quaranta-cinc minuts del Port. Ara, els qui surten de Seix tenen, més de dues hores i mitja de camí força costerut. L'elecció del port per a aplegar-s'hi té un gran valor simbòlic, puix que ha estat, històricament, el pas que ha lligat Occitània i Catalunya, comercialment i culturalment; a la fi de la guerra de 1936-1939 milers de republicans van passar-hi camí de l'exili.
Vilaweb

Origen


http://www.vilaweb.cat/noticia/3760448/c...

Més sobre Occità (134)