c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
CiU culpa el PP i C's de perseguir el català
Avui+El Punt - Odei A.-Etxearte. Barcelona 25-Ago-2010
CiU culpa el PP i C's de perseguir el català
La Plataforma per la Llengua lamenta el possible recurs contra el Codi de Consum
25/08/10 02:00 - BARCELONA - O.A-Eemail protegit
CiU va culpar ahir el PP i Ciutadans d'emprendre un “nou episodi” de la seva particular “persecució” al català. Mentre els populars exploren si hi ha base legal per recórrer el Codi de Consum al Tribunal Constitucional, i la defensora del poble mou fitxa davant de la demanda de Ciutadans perquè presenti ella el recurs, la federació va recordar que els dos partits ja van centrar el debat parlamentari de la llei “de forma malaltissa” en la qüestió lingüística. La norma fa obligatori l'ús del català en la retolació i documentació comercial. “No hi ha més enrenou que el que volen buscar alguns”, va al·legar el diputat de CiU Xavier Dilmé, en declaracions a aquest diari.
La Plataforma per la Llengua també va valorar l'efecte dòmino que el PP busca per estendre a totes les lleis catalanes la retallada imposada pel TC a l'Estatut. Per l'entitat, els populars i Ciutadans s'oposen, a la pràctica, al “bilingüisme legal en l'etiquetatge de productes”. És a dir, es refermen “en la defensa única del monolingüisme impositiu del castellà a casa nostra”.
La d'acollida, en marxa
El TC també s'haurà de pronunciar sobre el recurs que el Defensor del Poble ha presentat contra la llei d'acollida, perquè fixa el català com a primera llengua per a la integració. El ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, va advocar perquè la norma es continuï desplegant. Aquesta és la mateixa estratègia que van seguir els governs català i espanyol amb l'Estatut durant els gairebé quatre anys que l'alt tribunal va trigar a resoldre el recurs dels populars.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, Corbacho va constatar que la impugnació a l'alt tribunal “no paralitza” la llei i es va mostrar convençut que els magistrats n'acabaran certificant la constitucionalitat.
Darrera actualització ( Dimecres, 25 d'agost del 2010 02:00 )
Publicat a
* Avui 25-08-2010 Pàgina 6
* El Punt Barcelona 25-08-2010 Pàgina 12
* El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 25-08-2010 Pàgina 16
* El Punt Comarques Gironines 25-08-2010 Pàgina 17
Avui+El Punt - Odei A.-Etxearte. Barcelona
Origen
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/3...
Més sobre Iniciatives lingüístiques del PP, C's i alguna del PSOE (645)
- Roger Buch analitza en un llibre l'ofensiva del PP contra la llengua (notícia, 24/05/2014)
- C's vol els programes de l'Orquestra Nacional de Catalunya en castellà (notícia, 18/02/2014)
- Crítiques al consistori de Montuïri per comunicar-se tot just en castellà (notícia, 21/08/2013)

Sindicació RSS