c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
La Bressola obrirà nous centres per fer front a la forta demanda
Racó Català 3-Feb-2014
Societat. dilluns, 03 de febrer de 2014, 11:31
La Bressola obrirà nous centres per fer front a la forta demanda
Segons el seu director, Gerard Thorent s'està buscant fórmules per ampliar la capacitat de quatre dels set centres actuals que té la Bressola
Per primera vegada després de tres anys difícil les perspectives de futur de la Bressola són positives. El balanç del curs anterior convida a l'optimisme amb 840 alumnes que han passat per les seves aules cosa que, segons el director de la Bressola, Gerard Thorent, convida a treballar nous objectius en un futur pròxim com, per exemple, que "totes les famílies de Catalunya Nord que ho vulguin puguin triar una escola en català".
Segons ha dit Thorent i ha recollit l'ACN en aquesta notícia, la Bressola ampliarà aquest 2014 quatre dels set centre que té actualment. Els centre de Prada de Conflent i Nyils ampliaran aules de cara al curs vinent per ampliar la seva capacitat fins a seixanta alumnes. Els centre de Sant Esteve i el Soler també s'ampliaran, però no està clar que les obres s'acabin abans de setembre. Amb aquestes ampliacions la Bressola sobrepassarà la xifra d'un miler d'alumnes, cosa que fa uns anys "semblava irrealitzable", subratlla Thorent.
Com a mesures urgents, el president de la Bressola creu que cal prioritzar l'ampliació de l'escola Vernet de Perpinyà perquè "és plena fins al sostre", abans però caldrà buscar el finançament per començar les obres. Entre els objectius a llarg termini, Gerard Thorent destaca la construcció d'una tercera escola de primària a Perpinyà i un centre d'ensenyament secundari a la mateixa ciutat.
Actualment, la Bressola només té un centre d'ensenyament secundari al Soler que acull els alumnes que han cursat primària al mateix municipi i els que ho han fet a Prada de Conflent. L'objectiu és construir una segona escola a Perpinyà perquè els alumnes d'aquestes dues escoles puguin cursar la secundària en català a la mateixa ciutat.
Entre les assignatures que queden pendents, la Bressola vol obrir una escola al Vallespir. Aquest és el territori de la Catalunya Nord on es parla més ekl català, però paradoxalment no hi ha cap centre "per unes quantes raons", explica Thorent, entre la més destacable la falta de pressupost, que ja va paralitzar el projecte de construcció d'una escola al Morellàs fa uns anys.
Envia Corregeix Comparteix
581 lectures 0 comentari
Racó Català
Origen
http://www.racocatala.cat/noticia/30751/...
Més sobre La Bressola i altres escoles nord-catalanes (94)
- Le Bihan: 'Les llengües no se salven amb estatuts, se salven parlant' (notícia, 22/10/2014)
- La Bressola obrirà nous centres per fer front a la forta demanda (notícia, 03/02/2014)
- L'escola Arrels de Catalunya Nord estudia obrir un nou centre (notícia, 07/11/2013)

Sindicació RSS