Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Barcelona retrà homenatge a l'escriptor Jesús Moncada

Vilaweb 20-Oct-2005

DIJOUS, 20/10/2005 - 06:00h
Barcelona retrà homenatge a l'escriptor Jesús Moncada

El 26 d'octubre es farà a l'Espai de Dansa i Música de Barcelona un homenatge a l'escriptor Jesús Moncada, un dels grans de les lletres catalanes del segle XX, que es va morir el 13 de juny passat. Una dotzena d'amics i familiars el recordaran llegint fragments de la seva obra i glossant el personatge. Introduirà i conduirà l'acte (a les 19.00, obert al públic i gratuït, amb aforament limitat) l'escriptor i amic Xavier Moret, que farà una introducció sobre el personatge.

Entre els participants hi haurà els escriptors Pau Vidal, Hèctor Moret, Maria Barbal, Imma Monsó, Andreu Carranza, els editors Carles-Jordi Guardiola i Ernest Folch, l'alcaldessa de Mequinensa, Magda Godia, Ferran Mascarell (ex-regidor del districte de Gràcia, barri barceloní de l'escriptor). Tots coneixen i valoren l'obra de l'autor. També assistiran a l'homenatge la mare i la germana de Moncada.
A les lectures, s'hi intercalarà música de la violoncel·lista Sandrine Robillard i la projecció de fotografies antigues de Mequinensa, fetes per Moncada mateix, i d'algunes de les seves pintures.
L'acte és organitzat per la Institució de les Lletres Catalanes, la família i les editorials la Magrana i Edicions 62, que li van editar les obres. De les més destacades, n'esmentem 'Camí de sirga' (1988), 'La galeria de les estàtues' (1992), 'Estremida memòria' (1997), 'Calaveres atònites' (1999).
Vilaweb

Origen


http://www.vilaweb.com/www/noticia?p_idc...

Més sobre En Jesús Moncada de Mequinensa (21)