Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

En David i l'Antonio

2-Gen-2011

En David i l'Antonio
02/01/11 02:00 - ENRIC CASANOVASemail protegit
Notícies de ...

* Mataró

A la meva infantesa vaig tenir, entre d'altres, dos amics: en David Martínez i l'Antonio Ortega. La primera vegada que vaig posar els peus a casa d'en David, els seus pares, originaris de Múrcia, em van demanar que parlés en català, van dir que així n'aprendrien també ells, i amb el meu amic, i ara la seva dona i els seus fills, sempre ens hem comunicat amb tota normalitat en aquesta llengua.

Al contrari, els pares de l'Antonio, originaris de Màlaga, sempre van viure arrelats als seus orígens, i amb ells i amb el seu fill m'hi vaig haver de comunicar sempre en castellà. I els fills que ara l'Antonio té s'expressen igualment només en aquesta llengua. De petits, entre ell i jo, això no va suposar cap problema, però ja de grans i amb ús de raó, sí, doncs fins a cert punt puc entendre que els seus pares l'haguessin educat d'esquena a la cultura que els acollia, però no puc entendre que ell faci el mateix amb els seus fills. La sentència del Tribunal Suprem i la posició d'alguns partits polítics divideixen i enfronten, en lloc d'unir i normalitzar. Per obtenir els seus vots, donen arguments i raó a persones com l'Antonio.

El català és la llengua vernacla de Catalunya, i parlar-lo, sols una qüestió de bona voluntat. L'actitud de l'Antonio és la d'un colonitzador, i només ell, amb el seu comportament, ha decidit que siguem diferents.

Mataró (Maresme)
Darrera actualització ( Diumenge, 2 de gener del 2011 02:00 )
Publicat a

* El Punt Barcelona 02-01-2011 Pàgina 18


ENRIC CASANOVAS

Origen


http://www.avui.cat/noticia/article/7-vista/23-lectorescriu/350686-en-david-i-lantonio.html

Més sobre Immigració (432)