c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
Emocionar-me amb la llengua
22-Mar-2011
Emocionar-me amb la llengua
vedra | dimarts, 22 de març de 2011 | 13:31h
Sí, això em passa de tant en quant.
L'altre dia va ser amb el jugador del F.C. Barcelona, Iniesta, quan va dir unes quantes paraules en català, enllaçant tota una resposta en la presentació d'un llibre.
A mi m'emociona sentir gent que fa l'esforç de parlar en la llengua del territori on li és pròpia. Per això i per a tantes altres coses el Barça és més que un club.
H ha gent que no entèn que volem parlar en català, una llengua minoritària i sense estat que la protegeixi, enfront d'una llengua majoritària com ho es l'espanyol o castellà, llengua amiga i també pròpia per ser la de molts familiars i amics amb els quals fa segles que convivim a les nostres terres. Parlem en català perquè és simplement la nostra llengua. No parlem per fotre a ningú. Encara que sigui minoritària la volem conservar i mantenir. I amb això es d'agrair com persones nascudes fora dels territoris de parla catalana, s'esforcin en parlar-la. Són exemple i fan pedagogia envers a la resta de territoris ibèrics que només tenen una llengua pròpia.
Versió per imprimir (format PDF)
Vedrà Pitiús
Origen
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/192840
Més sobre Iniciatives a favor del català (217)
- Una cultura de conflictes i embolics (Batalletes de l'arxiver, 1). (Joan Josep Isern) (testimoni, 14/04/2012)
- Bravo, Iniesta! (Sílvia Soler) (testimoni, 26/03/2011)
- Una plataforma exigeix el rètol del Principal en català (notícia, 24/03/2011)

Sindicació RSS