Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Molt de futur per a les llibreries

24-Gen-2012

Molt de futur per a les llibreries
director | dimarts, 24 de gener de 2012 | 23:44h

Avui fa vuit dies es va presentar en roda de premsa a Barcelona el primer Congrés de llibreters en llengua catalana, que se celebrarà a Tarragona el segon cap de setmana de febrer.

[...]


L’acte va tenir lloc a la seu nacional d’Òmnium Cultural i, per tat, el va conduir Muriel Casals, com a amfitriona. Josep Rovira, president dels llibreters de la demarcació de Tarragona, va desgranar alguns detalls del congrés i Antoni Daura, president del gremi, va justificar-lo sense estalviar dades realistes de la situació general de les llibreries del país i del llibre en llengua catalana.

Vaig assistir a la roda de premsa com a mostra de suport de la Institució al Congrés i vaig agrair que els organitzadors em convidessin a intervenir-hi. Ho vaig fer recordant que podem considerar la lectura una malaltia benigna, que té la virtut d’afavorir el major desenvolupament dels organismes que infecta. Hi ha tres agents patògens principals d’aquesta infecció: docents, mitjans de comunicació i llibreters. És bo que els llibreters prenguin consciència del lloc clau que ocupen en la transmissió del bon mal de la lectura, un lloc tan clau que els hauria de permetre redefinir la professió en aquests moments de regirament digital i mantenir la seva posició estratègica en el circuit del llibre. Mentre hi hagi lectors, si saben ser per a ells un espai significatiu les llibreries tenen molt de futur. Confio que el Congrés ens ajudi a tots plegats a començar-lo a palpar.

Oriol Izquierdo Llopis

Origen


http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/213571

Més sobre Llibres (1376)