c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
La llei de llengües de l'Aragó: un engany
22-Mar-2005
La televisó La Comarca fa una entrevista a Marcelino Iglesias, president del govern d'Aragó i apareix publicada aquest 11 de març al periòdic del mateix nom. Preguntat sobre la llei de llengües el president aragonès diu: "Será en esta legislatura pero tenemos un problema en el Estatuto que hay que reformar y que nos condiciona. El Estatuto dice que en Aragón las lenguas deben de ser protegidas. Eso ya es un mandato y en las zonas bilingües ya los niños pueden estudiar el aragonés y el catalán de forma voluntaria. Nosotros queremos que se mantenga la voluntariedad. Lo que no queremos es obligar a nadie". Aquestes afirmacions i l'evolució de tot plegat és una confirmació de les pitjors sospites. Segons el president aragonès, ja es pot estudiar el català de manera voluntària i rebla que volen que es mantingui així.
En les conclusions de la sessió del Congrés de la Franja de Ponent sobre La via legal i judicial celebrat l'any passat a Calaceit els experts en dret ja ho van deixar clar: si s'aprova la llei de llengües, no s'aplicarà.
Però ara la situació encara és pitjor. Com es pot pair una llei d'aplicació voluntària? On són els drets dels catalanoparlants? I, sobretot, on és l'ensenyament en català?
Dues hores optatives de català a la setmana no tenen res a veure amb la cooficialitat ni amb l'educació en la llengua materna. Tant esperar per a res. Ens han ensarronat.
Guillem Chacón, secretari general de la Institució Cultural de la Franja de Ponent
Calaceit (Matarranya)
Guillem Chacón, secretari general de la Institució Cultural de la Franja de Ponent. Calaceit (Matarranya)
Origen
http://www.avui.com/cgi-bin/resultat?http://www.avui.com/avui/diari/05/mar/22/bu10a22.htm
Més sobre Accions de reclamació de l'oficilitat de la llengua a la Franja (14)
- Partidaris del català en la Franja recorden que la Constitució protegeix la co-oficialitat de les llengües minoritàries (notícia, 15/11/2009)
- Lei de Lenguas (Iñaki Peña) (testimoni, 28/10/2009)
- La Franja de Ponent torna a exigir viure en català (notícia, 24/06/2009)

Sindicació RSS